Ahad, September 2

Catatan 2 September 2018


Pesan Buat Diriku..
Usah jadikan musibah itu racun yang mengalir ke seluruh urat darah kemudian menjadi racun yang berbisa. Sesungguhnya Nabi Muhammad SAW telah meninggalkan pelbagai nasihat utuk kita umat-Nya. Wahai diriku, jangan ikut acuan yang terkandung didalamnya segala kemudaratan..

INGAT wahai diri!! Hidup Ini tidaklah semudah yang kau harapkan. Dunia cuma pinjaman. Kuatkanlah jiwamu meneruskan janji kekal di alam abadi, sekaya apapun kau, kau teap tak dapat lari dari masalah, musbah terjahan minda dan kekalutan, semua itu akan membuatkan kamu tenang andainya kau yakin Allah sentiasa bersama kamu... YAKINLAH... tarik nafasmu sedalamnya, katakan " Aku bersaksi tiada tuhan yang layak disembah melainkan ALLAH dan Nabi Muhammad itu pesuruh-Nya" 

Jangan sesaat pun kau lupa ! janji Allah tu benar. cinta-Nya tak bertepi, kasihnya sangat tulus tak berhujung. Hanya kau yang sombong. tak mahu bersujud tatkala allah hadikahkan kau tanggisan, keluh kesah dan kekalutan.

Tundukkan egomu.. turunkan dahimu rapat ke sejadah. sesungguhnya DIA rindu untuk mendengar luahanmu. Luahlah kepada Allah yang Maha Mendengar dan Maha Mengasihani...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

assalamualaikum awak... jemput tinggalkan komen kat rumah saya ni yer.. tinggalkan emoji pon tak mengapa.. semoga ukhwah berkekalan.. dan jemput datang lagi.. jangan malu-malu yer. kita kan saudara..