Rabu, Januari 9

Resah..

Sesungguhnya Allah menguji mengikut kemampuan hamba-hambanya, mungkin aku yang tak pandai bersyukur atau aku yang gelap hati, ataupun juga memang sifat aku yang suka menyalahkan diri orang lain..  

awal tahun 2019 yang meresahkan..  sesak nafas dan dada ini, menjelang zohor 9Januari. entah apa yang Allah utuskan untuk aku yang membuatkan aku sedar... bahawa sememangnya aku yang memohon kepada Allah supaya jangan DIA menguji aku dengan sesuatu yang tak mampu aku tanggung.. 

selama ini aku yang jahil tak nampak dimana baiknya Allah itu... aku cuma nampak dia beri aku sakit. ya sakit yang aku rasa aku tak mampu nak tanggung, tapi hakikatnya ALLAH tahu aku mampu tanggung... 

selama ini aku sangka ALLAH kejam dengan aku... bodoh nya diri aku... Aku lupa yang aku sendiri minta pada DIA supaya jangan uji aku dgn sesuatu yang tak mampu aku tanggung.. jadi bila DIA beri aku KANSER maksudnya aku mampu lah tanggung semua tu kan... 

Astaghfirullahalazim... Ya Allah, Maafkan aku kerana aku buta dalam menilai kebaikan-Mu, aku gagal mensyukuri nikmat-Mu. aku yang alpa... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

assalamualaikum awak... jemput tinggalkan komen kat rumah saya ni yer.. tinggalkan emoji pon tak mengapa.. semoga ukhwah berkekalan.. dan jemput datang lagi.. jangan malu-malu yer. kita kan saudara..