Selasa, Mac 5

Sastera Dihati : Sajak Peribadi : Wujudkah Yang Abadi.


Wujudkah yang abadi?
sedangkan setiap yang hidup pasti akan mati.
hidup cuma seketika, awal menunggu akhir, 
antara meninggalkan dan ditinggalkan. 
kita berduka dan mereka pun kan berduka,

kehilangan yang ku takutkan, 
tapi, 
aku juga takkan kekal didunia ini bukan? 
hari ini kulihat orang lain kehilangan, 
esok mungkin aku kan hilang, 
mampukah aku menempuhi kehilangan? 
mampukah kehilanganku diterima orang? 
terutamanya wajah-wajah yang kusayang.
semuanya rahsia tuhan. 

ku bukan penghibur, 
ku tak pandai berbicara, 
bukan aku sipemujuk sang merajuk,
aku cuma ada doa,
disedekahkan buat roh yang telah hilang,
moga mendapat ampunan tuhan,
dikirimkan buat hati dan jiwa yang kehilangan, 
moga tabah mengahadap ujian.

Ayuh teman yang kehilangan,
yang hilang bukan untuk ditangiskan,
yang hilang itu suatu pesan tuhan,
tiap yang hidup pasti rasai perpisahan,
ayuh bangkit selagi berpeluang, 
teruskan langkah hingga pulang ke pangkuan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

assalamualaikum awak... jemput tinggalkan komen kat rumah saya ni yer.. tinggalkan emoji pon tak mengapa.. semoga ukhwah berkekalan.. dan jemput datang lagi.. jangan malu-malu yer. kita kan saudara..