Rabu, Februari 7

Monolog Seorang Hamba..


Subhanallah,
Alhamdulillah, 
Lailahailallah.
Allahuakhbar. 

Kalimah tasbih,tahmid,tahlil dan takbir membisik mendalami makna kalimah suci.. 

Maha Suci Allah
Segala puji hanya untuk Allah
Tiada tuhan yang layak disembah melainkan Allah
Allah Maha Besar....

Pujian bagi-Mu Ya Ilahi yang berhak diatas segala pujian.. 

Lahawlawala QuwwataillabillahilAliyilAzimtiada daya dan kekuatan melainkan dengan izin-Mu Allah.. 

Ujian ini bukan pilihan aku. 
Jauh dasar hati, aku berharap segalanya akan berakhir dengan segera.. 
Ibrah dari ujian, 
aku pendosa yang jauh menyimpang dari agama-Mu kini kembali kepada-Mu tuhan. 
Aku pendosa yang mengumpul dosa dan noda selautan.. kini aku kembali memohon kasih sayang-Mu Ya Rabbi. 
Aku Pendosa yang tak terlepas dari mazmumah kini kembali memohon simpatimu ya-tuhan. 
Aku pendosa yang buta dengan gemerlap warna dunia fana dengan janji-janji cahaya bahagia sementara. 
Aku pendosa yang lupa, bahwa janji-janji-Mu adalah benar bukan kepalsuan.. 
Dasar Hamba... 
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mek Ayyue, 
*Bahagia mengenal tuhan..  

Nota Kaki : "Maka nikmat Rabb kamu yang manakah yang kamu dustakan?"
(QS. Ar-Rahman: 13)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

assalamualaikum awak... jemput tinggalkan komen kat rumah saya ni yer.. tinggalkan emoji pon tak mengapa.. semoga ukhwah berkekalan.. dan jemput datang lagi.. jangan malu-malu yer. kita kan saudara..