Sabtu, Januari 13

7 Hari Mencintai Blog..

Bismillah.. Alhamdulillah. 
Assalamualaikum sayang-sayang Allah s.w.t. sekalian.. 

Semoga hari ini lebih baik dari hari semalam.. 


7 Hari mencintai Blog.. Mencintai dengan 7 hari membiarkan blog tanpa entry. Hahaha, mencintai apakah itu??? Gagal salah satu daripada azam tahun baru 2018 hari tu iaitu nak update blog setidak-tidaknya 1 entry sehari. hehehe, awal-awal lagi dah cheat azam tapi tak mengapalah, Sebenarnya dalam diam tak update blog tu,  sekurang-kurangnya aku dah buat banyak draf untuk aku publishkan. bukan terus menyepi . Ada masa terluang macam hari ini, aku kemaskinikan dan update lah. 




Semoga kita semua tak pernah merasa lelah dalam menjalani kehidupan ini.. Teruslah melangkah selama engkau berada di jalan yang baik, meski terkadang kebaikan tidak selamanya dihargai... Hidup bukan tentang siapa yang terbaik, tapi siapa yang mahu berbuat baik dan berubah ke arah yang lebih baik...


Prinsip yang boleh kita jadikan pegangan, Hari ini mungkin kita dianggap musuh, dihina ataupun dikeji, namun esok kita tak pasti apa akan jadi. mungkin saat itu kita akan dihormati, dikasihi dan disayangi.. 

Jika datang kepadamu gangguan, ujian dan dugaan, jangan berfikir bagaimana cara membalas dengan yang lebih pedih, tapi berfikirlah bagaimana cara membalas dengan yang lebih baik.


Teruslah berdoa dan berikhtiar.



Sibukkan diri dalam kebaikan. Hingga keburukan lelah mengikutimu.


Jom bersyukur dan fikirkan positif. 
Terima seadanya demi kebahagiaan hidup dunia akhirat

Mek Ayyue, 
*Hanya Insan Yang Lemah.. 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

assalamualaikum awak... jemput tinggalkan komen kat rumah saya ni yer.. tinggalkan emoji pon tak mengapa.. semoga ukhwah berkekalan.. dan jemput datang lagi.. jangan malu-malu yer. kita kan saudara..