Rabu, Januari 3

Selamat Tahun Baru 2018


Bismillah.. 
Assalamualaikum pembaca yang budiman dan dirahmati Allah sekalian.. 
Alhamdulillah.. Syukur kerana selesai sudah perjalanan 365 hari kita ditahun 2017.. 
Jendela baru 2018 telah dibuka seluasnya, Semoga Allah s.w.t merezeki kan kepada kita 365 hari lagi untuk terus bernafas di buminya ini seterusnya melengkapkan perjalanan yang penuh liku-liku dan cabaran dengan penuh ketaqwaan, kerahmatan, kesyukuran dan kejayaan yang di idam-idamkan. 

3 January 2018, entry pertama untuk tahun ini, baru berkesempatan jari-jemariku mengetuk papan kekunci komputer.. Semoga ucapan ini tidaklah terlalu lewat ya. (Walaupun memang sudah lewat). Segala doa dan harapan saya panjatkan kepada Yang Maha Esa. Semoga dengan kedatangan tahun 2018 ini semoga saya kembali sihat untuk memulakan tugas, meneruskan perjalanan kehidupan merubah nasib diri, bayar huntan-hutang yang ada, mengejar cita-cita yang terpendam sekian lama. Semoga derita ini lekas berakhir.. 

Wаktu tеruѕ bеrlаlu, lеmbаrаn demi lеmbаrаn ѕudаh dіlеwаtі. Cоrеtаn  demi соrеtаn ѕudаh реnuhі, Satu cita-cita besar saya yang saya azamkan bermula dari tahun 2018 saya kena berjuang betul-betul.. Saya nak kumpul duit untuk menjejakkan kaki menunaikan ibadah haji di Kota Suci Baitullah, Mekah AlMukarramah.. Itulah impian saya sebelum usia saya 30 tahun. Lagi cepat lagi bagus. 6 tahun lagi utuk saya perjuangan, semoga Allah merestui niat saya ini. saya tak kisah fasal harta dan kebendaan, yang penting, saya dah sihat, boleh kerja, selesaikan hutang-hutang saya, lengkapkan pengajian yang tertangguh, dan saya nak sangat pergi menunaikan Haji.. Kawan-kawan, doakan Mek sihat ya.. 

Detik berlalu, dan hari pun selalu berganti…Fajar sentiasa menyingsing dari ufuk timur…Jejak-jejak langkah menghiasi kehidupan…Tangis serta tawa, bergulung bersama…Ada yang disebut, ada pula yang kian terlupakan…Satu lahir, maka yang lain pun pergi meninggalkan dunia fana ini…Cerita dan kesan, telah terukir abadi dalam memori tiap insan…Langkah kaki terus melangkah…Menyongsong indah dan terangnya matahari…Berharap akan dapat bertemu, dengan wujud …Semoga harapan, rasa dan cita-cita kita dimakbulkan dan dipermudahkan oleh Allah s.w.t...

Selamat Tahun Baru 2018. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

assalamualaikum awak... jemput tinggalkan komen kat rumah saya ni yer.. tinggalkan emoji pon tak mengapa.. semoga ukhwah berkekalan.. dan jemput datang lagi.. jangan malu-malu yer. kita kan saudara..