Sabtu, Disember 30

SEBUAH KHABAR DUKA.. #FightLikeFikri..

Innalillahiwainnailaihirajiun.. 



Assalamualaikum untuk mu sahabat yang kini berada di alam sana. Al-Fatihah buatmu Muhamad Fikri Zahari.. kembali menghadap Rabbul Izzati. Dari Allah kita datang kepadanya jualah kita dikembalikan.
Andainya Yie tahu bertapa hibanya hati Naa ketika ini.. Log In ke Muka Buku, terpapar berita duka tentang pemergianmu.. pergi untuk selamanya.. meninggalkan Naa dan sahabat2 kita yang lain. Satu per satu Naa baca kiriman di dinding akaun Facebook Yie.. seakan tak percaya.. "Tuan Penasihat" sudah tiada lagi.. Sungguh bukan ini yang Naa doakan dan mahukan. Namun siapalah dan apalah kudrat Naa untuk melawan takdir yang ditetapkan oleh pencipta kita. Yie.. sekarang giliran Yie. Giliran Naa akan menyusul nanti.. PASTI!!
Yie, Dulu Naa pernah melahirkan rasaua kerisauan tentang KANSER... Tapi Yie beri Naa kekuatan.. "Tak semua pesakit kanser akan mati." Itulah kata-kata keramat yang keluarg dari mulut Yie.. Disini Na cuba mengambil kekuatan.. Naa cuba bersangka baik pada-Nya.. Yie pergi bukan kerana kanser yang Yie tanggung selama ini.. sebaliknya Yie pergi kerana Takdir Dan Ajal yang telah ditetapkan oleh Yang Maha Esa kepada setiap hambanya.. Semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh sahabatku ini..
Naa akan ingat kata-kata Yie pada Naa.. "Sakit pun kena kuat laa.. jangan bagi orang nampak kita sakit".. Yie.. Naa cuba Yie.. Alhamdulillah Naa kuat sedikit demi sedikit.. Kagum Naa dengan Yie.. dalam kesakitan, masih mampu menasihati Naa yang dah mula "Fed-Up" dengan ubat-ubatan. Dan sesekali ada juga Naa tergelincir menyalahkan takdir. Terima kasih Yie pernah mengheret Naa dari terus berburuk sangka pada takdir. Semoga Allah ampunkan dosa Naa itu dan memberikan Yie pahala Jihad yang besar..
KINI... tinggal hanya potret dan kenangan antara kita untuk dikenang. SALAM TAKZIAH UNTUK KELUARGA FIKRI..
Yang Terasa Kehilangan,
NAA,
SAHABAT YANG MERINDUKAN SENYUM YIE YANG PENUH IKHLAS..

Entry Ini ditulis di facebook saya pada 20 Ogos 2017. di draf di blog lama. tapi tak sempat Publish.. ku tampal kembali disini.. untuk kukenang selalu.. Alfatihah buat Fikri.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

assalamualaikum awak... jemput tinggalkan komen kat rumah saya ni yer.. tinggalkan emoji pon tak mengapa.. semoga ukhwah berkekalan.. dan jemput datang lagi.. jangan malu-malu yer. kita kan saudara..