Khamis, Disember 21

Selamat Berkenalan Dengan Mek Ayyue Si Gadis Gerimis

ASsalamualaikum..
Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam yang telah menunjuki kita semua kepada cahaya Islam dan sesekali kita tidak akan mendapat petunjuk jika Allah tidak memberi kita petunjuk,bersamalah kita berdoa kepadanya kepada-Nya agar kita senantiasa ditetapkan di atas hidayah-Nya sampai akhir hayat.

Jambangan melur karangan nak dara,
berteman arjuna ditengah laman,
salam dihulur pembuka bicara,
lafaz bismillah hamba sembahkan.


Gerangan Mek Ayyue Si Gadis Gerimis..  
Senyum tak bermakna tiada duka. senyumlah.
senyum itu "antibiotik" kepada sebuah kelukaan


Di lahirkan pada 18 April 1994 di Negeri bernama Kelantan Darul Naim.  Jajahan Machang Menyambut kelahiran seorang puteri yang bertahtakan nama Nurul Amalina Binti Muhamad Azilan dimahsyurkan oleh kedua ayah bonda yang dikasihi.. Menetap di Kampung Kemuning, Machang, Kelantan, menerima pendidikan awal di Tabika Nurul Ain,Pak Roman selama 1 tahun pada tahun 2000. Melangkah ke Tahun 1 di Sekolah Kebangsaan Pak Roman (2001 hingga tamat Tahun 6 (2001). Saya cuma seorang pelajar yang biasa-biasa, meminati Pidato dan gemar mendeklamasi sajak serta menulis sajak.

2007, saya melangkah ke Sekolah Menegah Kebangsaan Hamzah hingga tamat tingkatan 6 atas.. SMKH yang banyak mengajar saya tentang kepimpinan.. menganggotai badan kepimpinan pengawas (tingkatan 1-4) tidaklah banyak pengalaman yang saya dapat. Semasa menjawat jawata Naib Presiden Majlis Perwakilan Pelajar(MPP) Pra-U, disitulah kepimpinan saya mula terserlah.

Tahun 2013 saya mula menulis blog.. namun disebabkan kesuntukkan masa.. saya tak sempat nak publish draf tulisan saya di blog.. terbiar kaku di draf.menulis bila ada idea. idea tu selalunya banyak yang ditulis.. namunsekerat-sekerat. sekarang blog kedua itu tak dapat di  login. Kecewanya saya...

Saat Blog kedua ini di buat.. Kini saya telah berusia 23 tahun. Seorang penghidap kanser. dan saya berkelana merantau ke Johor Bahru, Johor mencari rezeki di bumi allah yang luas dan maha kaya ini. Pernah bertugas sebagai guru tuisyen di Syarikat Jesna Jaya, selama 1 tahun 6 bulan. Pernah bekerja di Tien Wah Press Sdn bhd. dan sekarang saya bekerja  di Percetakka Nasional Malasyia Berhad sebagai Pembantu Teknikal Engineering..

Nahagia dengan kehidupan sekarang, Allah uji tanda dia sayang kita kan.. Untuk semua pembaca budiman..  Tidak penting siapa diri ini,, Diri ini hanya seorang pendosa yang berharap jejak tulisan ini bisa menjadi pemberat kebaikan,ketika tiba saatnya dimana diri ini akan mempertanggungjawabkan semuanya...

ilalliqa'.. 
****
Mek Ayu,
Suka Senyum, dan menjalinkan ukhwah persahabatan..
semoga Ukhwah kita terbina disini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

assalamualaikum awak... jemput tinggalkan komen kat rumah saya ni yer.. tinggalkan emoji pon tak mengapa.. semoga ukhwah berkekalan.. dan jemput datang lagi.. jangan malu-malu yer. kita kan saudara..